مقالات

کسب و کار به شیوه بیل گیتز

 

چگونه به شیوه بیل گیتز می توان ثروتمند شد

 

 

1 در زمان و مکان مناسب کار را انجام ده

 

در عصر آدم آگاه و کاری، دانش فنی و خلاقیت از دارایی های جدید شرکت محسوب می گردد . با ترکیب کردن موارد فوق با شم تجاری و خصلت خیلی رقابتی، شما در واقع یک فرد کمیاب یا بی نظیر دارید . بیل گیتز این شخص کمیاب است . ولی مقدار قابل توجهی خوش شانسی او را به ارتفاعی برده که استعدادهای ویژه اش توانست شکوفا گردد .

 

 

2 عاشق فن آوری باش

 

بیل گیتز به مدت طولانی یک رابطه عشقی با کامپیوتر شخصی داشته است . از همان ابتدای کار، گیتز و شریکش پل آلن توانستند درک کنند که کامپیوتر شخصی همه چیز را دگرگون خواهد کرد . هر دو تا دیروقت در شب درباره اینکه دنیای بعد از کامپیوتر شخصی چگونه خواهد بود گفتگو کردند . آنها واقعا هرگز در مورد اینکه انقلاب فرا خواهد رسید شک نکردند .

 

 

3 هیچ کس را زندانی و اسیر نکن

 

گیتز رقیبی است سرسخت . هرکاری که می کند به برنده شدن وی منتهی می گردد . این موضوع از او یک حریف انعطاف ناپذیر ساخته است . او در انجام کار هیچ تردید به خود راه نمی دهد و آشکارا درباره شکست دادن رقبا صحبت می کند .

 

 

4 افراد خیلی باهوش را استخدام کن

 

گیتز همواره به دنبال باهوش ترین افراد و استخدام آنها در صنعت کامپیوتر بوده است . این یک استراتژی آگاهانه است که جذب بهترین کارکنان را در صنعت خود تضمین می کند . برخی افراد گیتز را متهم به نخبه گرایی کرده اند ولی او یکی از اولین بازرگانانی است که واقعا نقش سرمایه فکری را درک می کند .

 

 

5 رمز بقا را فرا گیر

 

در شرکت مایکروسافت، بیل گیتز یک دستگاه یادگیری سیری ناپذیر را ایجاد کرده است . او بر این باور است که این کار نشانه ای است از " سازمان هوشمند " و تنها شیوه ای است که از تکرار دوباره یک اشتباه جلوگیری می کند . رقبای او این قدر دقیق نیستند . با بهره برداری کردن از اشتباهات دیگران به نفع خود، شرکت مایکروسافت موفق شده است .

 

 

6 انتظار تشکر و سپاسگزاری را نداشته باش

 

اگر درسی وجود داشته باشد که بیل گیتز به شیوه سختی یاد گرفته باشد آن شهرت و بدنامی است که هرگز خیلی از هم دور نبوده است . بدون دشمن سازی شما نمی توانید ثروتمند ترین شخص در دنیا شوید و در صنعت کامپیوتر، گیتز بیش از همه سهم دارد .

 

 

7 جایگاه دوراندیشی را به عهده گیر

 

بیل گیتز گونه ای جدید از رهبر کسب و کار است . در طول سال ها، او مکررا نشان داده که نزدیک ترین پیش گو در صنعت کامپیوتر است . درک عمیق او از فن آوری و شیوه منحصر بفرد وی برای ترکیب داده ها، توانایی ویژه ای به او بخشیده تا روندهای آینده را یافته و استراتژی مایکروسافت را هدایت کند . این موضوع باعث شگفتی طرفداران مایکروسافت و ترساندن رقبایش شده است .

 

 

8 همه پایگاه ها را تحت پوشش قرار ده

 

عامل اصلی موفقیت مایکروسافت عبارت است از توانایی آن در کنترل تعداد زیاد پروژه به طور همزمان . خود گیتز یک شخص چند کاره است و گفته می شود که قادر است چند گفتگوی فنی را به طور همزمان برگزار کند . او خود همچنین نشان داده است که در حمایت از شرط بندی هایش مهارت دارد .

 

 

9 یک کسب و کار جمع و جور را تدارک بین

 

با توجه به ارزش بازار سهام مایکروسافت، این شرکت یک شرکت کوچک باقی مانده است . از نظر داخلی نیز شرکت مرتب در حال تقسیم شدن به واحدهای کوچک تر می باشد تا محیط تجاری خود را حفظ کند . گاهی دگرگونی به قدری سریع است که به نظر می رسد مایکروسافت در حال ایجاد تقسیمات جدید تقریبا به طور هفتگی است . گیتز نیز بر حفظ یک ساختار ساده متکی است تا او را قادر سازد که تسلط خود را بر شرکت حفظ نماید .

 

 

10 همیشه و مرتب مواظب کارها باش

 

گیتز اکنون بیش از دو دهه است که در راس کار و حرفه خود می باشد . در این زمان او ثروتمندترین شخص در دنیا شده ، با این وجود، علیرغم ثروت و موفقیت هایش هیچ نشانه ای از خستگی و کاهش کار در گیتز دیده نمی شود .

 

 

 

 

 

 

منبع : کتاب کسب و کار به شیوه بیل گیتز / نوشته : دی دیر لاو /  مترجم : ایرج صفا

 

 

تعداد بازدید کننده : 464